حضور رضا عابدینی در سی‌وششمین فستیوال "نقطه‌ی داغ"


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از ایسنا، رضا عابدینی و محسن نامجو - دو هنرمند ایرانی - به‌دعوت کشور هلند، با آثار گرافیک و موسیقی‌شان به سی‌وششمین فستیوال "نقطه‌ی داغ" در روتردام رفتند.

برگزارکنندگان این فستیوال اعلام کردند که با نگاهی اجمالی به فرهنگ جوان ایران که به‌طور غیرقابل انکاری مدرن، اما غیرغربی است، به‌دنبال ارایه‌ی تصویری از ایران، متفاوت از تصویری هستند که رسانه‌های جهان ارایه داده‌اند.

قرار است در این فستیوال که در دور جاری به دو پایتخت جوان جهان، تهران - ایران - و بخارست - رومانی - به‌عنوان نقاط داغ اختصاص پیدا کرده، عابدینی درباره‌ی گرافیک ایران، دوره‌های کاری‌ خود، تایپوگرافی و ... سخنرانی کند.

سخنرانی برنده‌ی جایزه‌ی پرنس‌ کلاوس در این فستیوال، با نمایش حدود ده پوستر فیلم وی همراه است.

هم‌چنین محسن نامجو، هنرمند خلاقی که موسیقی "بلوز" بسیار مدرن را با تاثیرات موسیقی سنتی ایران و رپ ترکیب کرده در نقطه‌ی داغ حاضر شده است.

این فستیوال که با تلاش فیلم‌سازان خاص و هنرمندان صوتی- تصویری برگزار می‌شود، در پی شرایط خاص و زمینه‌هایی است که آثار هنرمندان و فیلم‌سازان در آن ظاهر شده‌اند.

به‌گمان برگزارکنندگان، حضور این هنرمندان از جمله دو بانوی نوازنده‌ی ایرانی دیگر در نقطه‌ی داغ، منظری واقعی از ایران یا تهران را ارایه‌ می‌دهد.

برگزارکنندگان معتقدند که تهران پایتخت یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است که بیش از 70 درصد جمعیت آن را زیر 30 ساله‌ها تشکیل می‌دهد، به‌خاطر انزوای این کشور در جهان و محدودیت‌هایی که در دو دهه‌ی گذشته داشته، دارای نیروی خلاقانه و اصراری برای ابراز هویت خود است.

طبق اعلام، هدف فستیوال جاری اینست که بازدیدکنندگان حس تجربه‌ی زندگی فرهنگی دو شهر یادشده را با دیدن و حس کردن شرایطی که فرهنگ نو و خلاقانه را موجب شده، داشته باشند.

فستیوال یادشده از 26 تا 29 ژانویه 2007 - ششم تا نهم بهمن - بر بخارست متمرکز بوده و از 30 ژانویه تا دوم فوریه - دهم تا 13 بهمن - نوبت تهران است.

لینک به منبع

 
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن